Veelgestelde Vragen

Drankjes en Ingrediënten

Hoe selecteren jullie de drankjes in mijn box?

Het aanbod op DrinkGood.be hebben we geselecteerd volgens onze eigen strengste eisen: lekkere drankjes, van vertrouwde merken, die ook goed zijn voor de planeet. 

Kan ik de drankjes in mijn box aanpassen?
Moet ik mijn drankjes koelen?

Om ze simpelweg te bewaren, is dit niet per se nodig. Al kan het zeker geen kwaad. Voor het drinken raden we wel aan om je drankjes te koelen.

Hoe lang gaan de drankjes mee?

Gemiddeld meer dan twee maanden. De drankjes in jouw box gaan dus allemaal lange tijd mee.

Mijn drankjes zijn niet goed meer, wat nu?

Oh, no! Stuur ons een foto van het product (contact@drinkgood.be of zie Contact voor andere manieren), dan zorgen wij dat je een vervangend product in je volgende doos krijgt

Hoe kan ik de voedingswaarde van de drankjes raadplegen? 

Je vindt de voedingswaarde van al onze producten in hun bijbehorende productbeschrijvingen. 

Duurzaamheid

Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie 'planet-proof' zijn?
We selecteren onze verpakkingen op basis van de strengste criteria, onze webshop is klimaatneutraal, en onze verzending is duurzaam. 

Uiteraard kan het altijd beter en hier zetten we ons ook voor in. Heb je ideeën? Laat het ons weten!
Hoe duurzaam zijn de verschillende verpakkingsmethoden?

Een belangrijke vraag, en dus een iets langer antwoord. Er is hier veel verschillende (en soms tegensprekende) informatie over te vinden, dus we zetten het even op een rijtje voor je.

 Wat betreft verpakking kunnen we de volgende typen onderscheiden: 

  • Glas: dit wordt vaak gezien als een erg duurzame oplossing. Wat soms vergeten wordt, is dat glas ook veel energie kost om te recyclen, en het is een zwaar materiaal om te vervoeren. 
  • Plastic: heeft niet de beste naam, maar is niet altijd de slechtste optie. Belangrijk om hier op te letten is of het plastic gerecycled en/of recyclebaar is. Gooi het dus altijd in een PMD bak. 
  • Karton: heeft de beste naam, maar ook hier zijn belangrijke punten om rekening mee te houden. Kartonnen verpakkingen bevatten vaak plastic aan de binnenkant die niet altijd gerecycled zijn. 

In onze assortiment  selectie letten we ook op deze punten, we nemen elke verpakking goed onder de loep. We focussen op de verpakkingsmaterialen en land van herkomst, en proberen de de totale levenscyclus mee te nemen. Dit omvat grondstofwinning, productie, product gebruik, transport, en hergebruik.  

Waarom zitten er plastic flessen in mijn box?

Sommige goede producten zitten nog steeds in plastic. Wij geven daarbij wel degelijk voorkeur aan producten die recycled en recycablebaar zijn. Stapje voor stapje worden we steeds duurzamer.

Is de verzenddoos recyclebaar?

We zijn blij dat we dit met ja kunnen beantwoorden! Onze dozen en productkaarten zijn recyclebaar. Doe jij ze in de papierbak?

Bestelling

Hoeveel kost een box?

Alle door ons op voorhand samengestelde boxen kosten €24,95. Stel je jouw eigen box samen, dan kan je de prijs raadplegen terwijl je kiest. 

Hoe kan ik betalen?

Je kan bij ons makkelijk en snel betalen via Mollie. Dat betekent dat je kan betalen met Maestro, MasterCard, PayPal, Visa en American Express.

Wat zijn de verzendkosten?
Wij maken je persoonlijke DrinkGood box en versturen deze volledig GRATIS naar je thuis of op kantoor.
Deze zal binnen de 1 tot 3 werkdagen na bestelling geleverd worden.

Ik heb geen bevestiging per e-mail ontvangen, wat nu?

Oh, no! Foutje van onze kant. Laat ons even iets weten via onze Contactpagina. 

Levering & Retourneren

Wanneer ontvang ik mijn box?

Je ontvangt jouw box binnen 1 tot 3 werkdagen thuis. 

Wat zijn de bezorgopties?

We hebben één bezorgoptie, en dat is een levering via Bpost aan jouw deur. Ben je niet thuis, dan levert Bpost jouw pakketje af bij een buur of ophaalpunt. Je ontvangt hiervoor van hen alle nodige informatie.

Kan ik een box naar iemand anders sturen?

Uiteraard, leuk! Je kunt bij het bestellen een ander afleveradres meegeven dan je factuuradres. Zo leveren wij je verrassing af. 

Ik heb mijn box niet ontvangen, wat nu?

Ai, not Good! Het kan zijn dat onze bezorger Bpost een vertraging heeft opgelopen in de verzending, waarvoor excuses. Om het zeker te weten kun je ons contacteren via de contactpagina, dan zoeken we het samen met jou uit. 

Hoe kan ik mijn box retourneren?

Binnen 14 dagen na ontvangst kun je ons contacteren via de contactpagina om ons te laten weten dat je de box terug wil sturen.

De retourkosten kunnen we helaas niet voor je vergoeden, maar we zullen wel alles op alles zetten om te begrijpen waarom je niet tevreden bent en jouw volgende box beter te maken.

Hoe meld ik een klacht?

Ai, dat is jammer om te horen, maar goed dat je dit wil melden. 

Voor een klacht kun je ons bereiken via een van onze kanalen (check onze Contact pagina).

We zullen er alles aan doen om je te helpen!